Тестуємо дисплей на 120 Гц у смартфоні: чи варто переплачувати?
Як поводиться в додатках та іграх, і на що розраховувати з таким екраном
Як добре у Android-смартфонах працюють екрани на 120 Гц. Ця технологія тільки з'явилася в iPhone 13 Pro, а для Android пристроїв вона існує вже чотири роки.
Для тестів взяли два смартфони, щоб з'ясувати, як програми поводяться з різними процесорами: Exynos 2100 у Galaxy S21 та Snapdragon 865 у Xiaomi Mi 10T. Заодно порівняв екрани зі 120 і 144 Гц.
Як працює
Наскільки плавно на екрані смартфона з'являються повідомлення, прогортаються пости в соцмережах та відео на YouTube, це залежить від частоти оновлення екрану та продуктивності. Чим вони вищі, тим краще.
Частота оновлення екрана говорить про те, скільки кадрів на секунду здатний відображати дисплей. Звичайні екрани смартфонів із частотою 60 Гц показують максимум 60 кадр/с. Смартфон 120 Гц відображає вдвічі більше – 120 кадр/с.
Але екран ще не гарантує плавність – йому потрібні потужні процесор та графіка, які забезпечать достатню кількість кадр/с: для екрану на 120 Гц це 120 кадрів.
І якщо продуктивності не вистачає, плавної картинки не буде. Наприклад, під час тестів я з'ясував, що Galaxy S21 показує у League of Legends більше 100 кадр/с лише на низьких налаштуваннях. А на максимальній графіці смартфон видає 60 кадр/с лише половину від потенціалу екрану.
Поза іграм – це вау!
Поза іграм 120+ Гц у смартфоні працюють чудово. Google Chrome, Вконтакте, Telegram, YouTube, Instagram і банківські програми просто літають на Galaxy S21 і Mi 10T. Спочатку навіть думаєш: Так, тут все дуже швидко. Але, напевно, мій звичайний смартфон трохи гірший». Беру до рук свій iPhone XR і дивуюся, наскільки різко крутиться стрічка того ж YouTube.
Причому всередині додатків різниці між 120 Гц у S21 і 144 Гц у Mi 10T не помічаєш, хоча смартфон від Xiaomi теоретично плавніший. А от якщо порівнювати оболонки, то MIUI здається швидше One UI від Samsung, тому що анімації в китайській оболонці займають менше часу.
З іграми дивна історія
Ігри з підтримкою 120 Гц відмінно виглядають на екрані смартфона, але знайти їх дуже складно. У Google Play окремої категорії для 120 Гц не знайдеш, а списки ігор в мережі недостовірні. Встановлюю таку гру, а підвищена частота в ній взагалі не працює або доступна лише на певних пристроях, які ніде не вказані.
Я протестував на S21 і Mi 10T просто популярні ігри та ті, для яких у мережі обіцяють підтримку понад 60 Гц.
League of Legends: Wild Rift. Гра кіберспортивна, так що 120 кадр/с їй якраз до речі, але працюють вони лише з S21. На ультра налаштуваннях я отримав не менше 60 кадрів, але щоб грати у стабільні 100+ кадрів, доведеться знижувати графік до низьких. З Mi 10T опції 90 або 120 кадрів заблоковано, залишаються режими на 60 та 30 кадрів.
Sabway Surf та Brawl Stars. Плавні 120 кадрів доступні лише на S21, а у Mi 10T звичайні 60 кадр/с.
Call of Duty: Mobile. На Mi 10T я грав у режимі «Ультра» з 90 кадр/с, але він доступний тільки на низькій або середній графіку. А ось S21 запускає гру зі звичайними 60 кадр/с на будь-якій графіці: опція "Ультра" просто не відкривається.
Mortal Kombat: Mobile. Інша справа. З обох смартфонів вона вичавлює максимум FPS: кожен кулак, що розминає щічку опонента, виглядає плавно та соковито. Інша річ, що ігровий процес тут «однокнопковий», грати нудно.
Пригодницький платформер Oddmar. Ця гра підкорила мене візуальним оформленням: розробники запевняють, що графіка намальована вручну. Як би там не було, гра виглядає вражаюче і забезпечує 120 кадр/с на S21 і всі 144 кадр/с на Mi 10T.
Динамічний ігровий процес Oddmar змушує весь час рухатися, до того ж ворушиться все оточення. І оскільки на екрані повно анімацій, гра особливо круто виглядає у 120+ кадр/с.
Asphalt 9. Обидва смартфони в прольоті - максимум 60 кадрів.
Injustice 2. На S21 я отримав 44 кадр/с, а на Mi 10T більше 100 кадр/с та 144 Гц на дисплеї. Але радіти рано — в обох випадках грати некомфортно, бо всі анімації дуже смикані, наче бачу 25-30 кадр/с.
Shadow Fight 3. Ця гра є в кожному списку тайтлів з підтримкою 120 Гц. Але на S21 та Mi 10T вище 60 кадр/с я не отримав навіть на низьких налаштуваннях.
Причому на Mi 10T у грі екран працює на 90 Гц, а S21 — на всі 120 Гц. Тобто якби гра дозволила частоті кадрів піднятися вище 60, то дисплей би не «рятував», і я отримав би більш плавну картинку. Але нажаль.
Warface та Modern Kombat: Versus. Warface більше 60 кадр/с не видає, а Modern Kombat: Versus говорити навіть не хочеться: там FPS заблокований на 30 кадр/с. Зрозуміло, перевіряв на обох смартфонах та з низькими налаштуваннями графіки.
Чи варто переплачувати за екран на 120 і більше Гц?
Однозначно так, якщо ви хочете більше плавності у повсякденному використанні. YouTube, соціальні мережі, браузер, Spotify - все працює набагато плавніше, ніж на звичайному смартфоні.
Але з іграми справи йдуть негаразд. Навіть на таких потужних флагманах як S21 або Mi 10T більшість ігор не покаже вище 30-60 кадр/с. А якщо і є підтримка 90-144 Гц, вона точно ніде не вказується: ні на сайті розробника, ні в Google Play. І як показали тести, на одному смартфоні режим 90-144 Гц працює, а на іншому – ні.
Щоб мобільний геймінг у смартфонах з екраном 120+ Гц працював нормально, потрібна допомога розробників. Вони повинні оптимізувати свої ігри під всі пристрої з екранами на 90/120/144 Гц, або розблокувати FPS і налаштування графіки, як на ПК. Там, якщо комп'ютер не видає більше 60 кадр/с, знижуємо налаштування графіки і плавність злітає до 90, 120 і вище.